Opinie o Nas

Marka Tygodnia - ALLNUTRITION - 10% rabatu KOD: ALL10 Jeszcze tylko:

Jakie hormony mają wpływ na sen?

Na nasz sen wpływ mają głównie 2 hormony - kortyzol oraz melatonina. Melatonina, to hormon snu, który pomaga nam zasnąć, a kortyzol – hormon stresu. W czasie zasypiania w naszym organizmie powinien być wysoki poziom melatoniny a nad ranem wyższy poziom kortyzolu, który  przygotowuje nas do przebudzenia, byśmy byli rześcy i pełni energii. Jeśli jednak ten cykl jest zaburzony, mamy właśnie problemy ze snem.

Czy trening o późnej porze ma wpływ na sen?

U zwykłej osoby, która nie ma treningu poziom kortyzolu w godzinach wieczornych drastycznie spada i jest to rzecz naturalna. Zaś u osoby, która trenuje w godzinach wieczornych lub późniejszych poziom kortyzolu wzrasta dlatego, że trening zwiększają poziom stresu.  Z tego też względu bardzo często obserwujemy kłopoty ze snem wśród osób które swoje treningi rozpoczynają późnym wieczorem, a następnie skarżą się na bezsenność. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ o tej porze poziom kortyzolu powinien być niski co z kolei utrudnia zasypianie i jest głównym problemem bezsenności.

Jakie suplementy stosować na dobry sen?

  •           ZMA - Cynk, Magnez i B6

Standardową "śpiewką" w świecie fitness jest to że ZMA jest świetne na zasypianie i faktycznie Cynk, Magnez i Witamina B6 mogą wspomagać te procesy, ale bardzo często problemy z zasypianiem są zdecydowanie innej natury.

Przede wszystkim należałoby poruszyć tutaj tematykę utrzymywania zdrowia nadnerczy. Przede wszystkim starajmy się minimalizować stresory w naszym codziennym życiu takie jak problemy w związku, stresująca praca, nerwowe sytuacje w ciągu dnia. Inną ważna rzeczą to nie dostarczajmy zbyt dużej ilości substancji o działaniu stymulującym. Nadmiar substancji takich jak kofeina, synefryna może oddziaływać negatywnie na nasz organizm i podbijać u nas przekaźniki o działaniu stymulującym takie jak dopamina, które potem wpływają na brak odpowiedniej równowagi pomiędzy serotoniną, a melatoniną.

  •           GABA - kwas gamma-aminomasłowy

Ważnym neuroprzekaźnikiem o działaniu hamującym stresory może być kwas gamma-aminomasłowy (GABA). Możemy go stosować za pomocą suplementacji, które zawierają kwas gamma-aminomasłowy lub wspomóc jego wytwarzanie dzięki stosowaniu tauryny i szczepu lactobacillus rhamnosus gg.

  •           Witamina C

Faza intensywnej regeneracji nadnerczy występuje w godzinach od 21 do około 1 w nocy. Czasami jednak jest potrzeba odbudowania pewnej ilości hormonów nadnerczy takich jak dehydroepiandrosteron (DHEA) czy kortyzol i tutaj świetnym pomysłem jest chociażby zwiększenie dawek Witaminy C do 2-3g dziennie. Jeżeli w waszym życiu pojawiły się sytuację zagrażające życiu, spowodowaliście stłuczkę lub kiedy czujecie że serce macie w gardle jest to czas gdy Wasz organizm pozbył się prawie całych zasobów witaminy C. Oczywiście towarzyszyło też temu duże wydzielanie kortyzolu, które bardzo mocno wpływa na poziom snu.

Co jeszcze może zwiększyć poziom dobrego snu ?

Tak więc większe dawki witaminy C, adaptogeny takie jak Ashwagandha również mogą tutaj być bardzo pomocne i przy okazji dobrej jakości witaminy B-Complex, zwłaszcza takie które zawierają witaminy B w grupie metylowanej oraz koenzymatycznej - Metylokobalamina oraz witaminę B6 w formie 5-P-5 (fosforan pirydoksalu).

Melatonina - suplementuj z rozwagą!

Nie sięgajcie za każdym razem po melatoninę jeśli macie problemy ze snem, bo takie wsparcie hormonalne tak naprawdę może po dłuższym czasie wywołać więcej szkody niż pożytku. Duża część osób nawet po 3mg melatoniny na drugi dzień czuje się zamulona, ponieważ poziom kortyzolu nad ranem nie był odpowiednio wysoki a poziom melatoniny odpowiednio niski. Najlepiej zacząć stosować melatoninę od 1mg dziennie. Oczywiście dotyczy to osób, które melatoninę będą stosowały po raz pierwszy.

RELAKS I DOBRY SEN 

Suplementy na dobry sen

Sen ma kluczowe znaczenie dla regeneracji organizmu, wpływa na nastrój oraz ogólną sprawność psychofizyczną. Najbardziej znanym i popularnym suplementem na Polskim rynku jest melatonina. Innym suplementem popularnym wśród osób trenujących jest np. Tryptofan. W naszej ofercie znajdziesz szereg różnych suplementów wspomagających mocniejszy i spokojniejszy sen.

TOP 10 "RELAKS I DOBRY SEN"

Produkty najczesciej wybierane przez naszych klientow.

No products

To be determined Dostawa
0,00 zł Razem

Realizuj zamówienie