Opinie o Nas

Co to jest kreatyna?

Kreatyna to związek chemiczny składający się z trzech aminokwasów: argininy, glicyny oraz metioniny. Występuje ona naturalnie w ludzkim organizmie i jest produkowana głównie w wątrobie. 

Obecnie kreatyna produkowana w formie syntetycznej to jedna z najbardziej popularnych substancji stosowanych przez sportowców, oczywiście również przez sportowców-amatorów. Takich, którzy nie zajmują się sportem zawodowo, ale po prostu pragnące uzyskać lepsze wyniki swoich ćwiczeń czy treningów. Stosują ją bardzo często osoby regularnie ćwiczące na siłowniach.

Wiele osób zastanawia się czy kreatyna jest bezpieczną substancją?  Żeby odpowiedzieć na to pytanie, po pierwsze warto pamiętać, że kreatyna jest już stosowana w sporcie od ponad pięćdziesięciu lat. W latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku jej popularność ogromnie wzrosła. Stała się masowo stosowanym środkiem przez sportowców, ale nie tylko, po prostu przez osoby trenujące amatorsko, często zaczynające swoją przygodę z ćwiczeniami, choćby na siłowni. Przede wszystkim trzeba wyraźnie powiedzieć, że kreatyna nie jest żadnym niebezpiecznym środkiem paramedycznym! Kreatyna nie jest sterydem!

Co daje kreatyna?

Kreatyna to po prostu powszechnie znany suplement stosowany przez osoby uprawiające sport.  Kreatyna w procesie metabolicznym przyczynia się do w wytwarzania ATP, jednego ze związków fosforanów odpowiedzialnego za wytwarzanie energii w organizmie. Mówiąc w skrócie ATP jest jednym z podstawowych źródeł energii dla naszych pracujących mięśni.  Kreatyna w postaci handlowej dostępnej na rynku to zwykle  połączenie trzech różnych aminokwasów: glicyny, argininy i metioniny. Oczywiście nie ma tu żadnych sterydów.

Osoby regularnie przyjmujące kreatynę są przekonane, że dzięki niej nabierają siły, zwiększają swoją wytrzymałość i są w stanie szybko rozbudować swój układ mięśniowy. Dość szybko ich sylwetka staje się dużo bardziej atletyczna. Oczywiście nie jest to tylko efekt działania takich środków jak kreatyna,ale z pewnością jej stosowanie ma duży wpływ na osiąganie takich wyników w szybkim czasie.

Osoby, które wahają się czy stosować kreatynę często zastanawiają się czy może ona wywołać efekty uboczne. Jednak wieloletnie praktyka dowodzi, że kreatyna i jej stosowanie nie przynosi praktycznie żadnych niepożądanych skutków ubocznych, może poza przyrostem masy ciała, ale ten skutek trudno nazywać niepożądanym, gdyż w gruncie rzeczy jest skutkiem jak najbardziej oczekiwanym przez kulturystów czy innych osób ćwiczących regularnie na siłowni. 

Zanim zastosujesz kreatynę, przeczytaj

Na rynku mamy dostępne bardzo różne odmiany kreatyny. Można ja kupić w formie monohydratu Kreatyny, Jabłczanu Kreatyny, Etyl Ester Kreatyny, Azotanu Kreatyny, Chlorowodorków Kreatyny, Staków Kreatynowych oraz wielu innych. Wszystkie są całkowicie bezpieczne dla zdrowia.

W jakiej formie najlepiej przyjmować kreatynę?

Tak naprawdę badania wykazują, że najlepiej, jeśli kreatyna jest przyjmowana w formie proszku. Jednak nie jest to aż tak istotne. Dużo ważniejszy jest dobór odpowiedniej jakości produktu. 

Czy kreatyna powinna być łączona z innymi suplementami diety stosowanymi w sporcie?

Oczywiście może być łączona z innymi suplementami, choć nie jest warunek konieczny. Kreatyna będzie również skutecznie działać, jeśli będziemy przyjmować ją samodzielnie. Jednak badania wykazują, że kreatyna najlepiej wchłania się w organizmie jeśli jest zażywana równocześnie ze sporą ilością glukozy. Wielu trenerów fitnes przekonuje również, że najlepiej, kiedy kreatyna jest przyjmowana wraz z posiłkiem zawierającym duże ilości węglowodanów lub zaraz po nim. Dzieje się tak, ponieważ insulina pomaga na dużo szybszy transport kreatyny do komórek mięśniowych, co z kolei przyspiesza jej wchłanianie przez komórki mięśniowe i podnosi poziom tak zwanej fosfokreatyny czyli naturalnej kreatyny przechowywanej przez nasze mięśnie.

Kiedy należy stosować kreatynę?

Najlepiej robić to po treningu, gdyż pozwala to na utrzymanie poziomu kreatyny w mięśniach uzyskanej wcześniej podczas ćwiczeń. Osiągamy w ten sposób efekt tak zwanej kompensacji.

W jaki sposób zażywać kreatynę?

Częstotliwość nie ma większego znaczenia. Ważne, by stosować ją równocześnie z aplikacją określonych jednostek treningowych. Jeśli na przykład trenujemy trzy razy w tygodniu, to powinniśmy zażywać takie suplementy diety jak kreatyna również w podobnej częstotliwości. Tak jak napisano wyżej. Najlepiej od razy po treningu!

Czy kreatyna działa tak samo na zarówno na mężczyzn jak i na kobiety?

Są niewielkie różnice. Specjalistyczne badania wykazują, że u kobiet lepiej działa suplementacja krótkoterminowa, natomiast u mężczyzn bardziej długotrwałe i cykliczne przyjmowanie odżywki.

Czy kreatyna może być stosowana przez dzieci lub nastolatków?

W gruncie rzeczy żadne badania nie wykazują jej szkodliwości dla tak młodych organizmów, ale oczywiście nie zaleca się tego. W przypadku dzieci czy nastolatków należy unikać stosowania nawet tak bezpiecznych suplementów jak kreatyna

Dawkowanie Kreatyny

Oczywiście bardzo ważne jest właściwe dawkowanie takich suplementów diety sportowca jak na przykład kreatyna. Jak we wszystkim w życiu należy tu zachować zdrowy rozsądek. Początkujący sportowcy amatorzy bardzo często dążą do uzyskania szybkich efektów ew maksymalnie krótkim czasie i mówiąc kolokwialnie decydują się iść "na skróty". Przyjmują bardzo duże ilości takich preparatów jak choćby kreatyna po kilka razy dziennie stają na wadzę i nie widząc szybkich efektów zniechęcają się i przerywają treningi. To oczywiście błąd!

Żeby uzyskać właściwe efekty należy przyjmować kreatynę w ilościach odpowiednich do naszej aktualnej masy ciała.  Obecnie przyjmuje się, że dla osób trenujących na siłowni optymalną dawką kreatyny jest dawka około 0,05 g/kg masy ciała na dobę. Badania wykazały, że takie dawkowanie pozwala na uzyskanie tych samych efektów w ciągu 5 dni, co dawka 20 g na dobę. Przyjmowanie większych ilości kreatyny nie ma sensu, gdyż jej nadmiar jest przekształcany przez nasz organizm w substancję zwaną kreatyniną i wydalany z moczem z organizmu. 

KREATYNA 

Kreatyna to najbardziej znany suplement stosowany przez osoby uprawiające sport. W szczególności przez osoby, które ćwiczą na siłowni. Kreatyna odgrywa kluczową rolę w wytwarzaniu ATP jako głównego źródła energii dla pracujących mięśni. Na rynku mamy dostęp do Monohydratu Kreatyny, Jabłczanu Kreatyny, Etyl Ester Kreatyny, Azotan Kreatyny, Chlorowodorek Kreatyny, Staków Kreatynowych oraz wielu innych.

Kreatyna to połączenie trzech różnych aminokwasów: glicyny, argininy i metioniny. To wszystko - nic więcej niż połączenie aminokwasów. Nie wiem ilu ludzi mówi o kreatynie i nazywa ją sterydem!

Nie, kreatyna nie jest sterydem, jest zupełnie inna i działa w inny sposób. Kreatyna jest również produkowana przez organizm i znajduje się w niektórych wysokobiałkowych produktach spożywczych, takich jak ryby i czerwone mięso. Nie jest to związek syntetyzowany w laboratorium, jest naturalny. Nie jest również stymulantem, chociaż czasami jest łączony ze składnikami stymulującymi, takimi jak kofeina w formach przedtreningowych.

Po wprowadzeniu kreatyny do organizmu (lub po jej wytworzeniu przez organizm) najpierw wiąże się z cząsteczką fosforanu, tworząc fosforan kreatyny.

ATP (trójfosforan adenozyny) jest źródłem energii organizmu. Kiedy twoje ciało utlenia węglowodany, białko lub tłuszcz, robi to w celu wytworzenia ATP. ATP jest energią odpowiedzialną za kierowanie niemal każdym procesem ciała. (ATP jest nawet zaangażowany w tworzenie większej ilości ATP.) ATP dostarcza tę energię przez hydrolizę grupy fosforanowej.

Gdy grupa fosforanowa jest hydrolizowana, energia w postaci ciepła jest uwalniana i ta energia jest wykorzystywana do napędzania dowolnego procesu, na przykład skurczu mięśni. Ponieważ jeden fosforan został utracony z ATP, obecnie nazywa się ADP (dwufosforan adenozyny). Teraz masz darmowy ADP jako produkt hydrolizy ATP

ADP jest praktycznie bezużyteczny w ciele, chyba że zostanie przekształcony z powrotem w ATP. Teraz w grę wchodzi kreatyna. Kreatyna działa poprzez oddanie swojej grupy fosforanowej do ADP, aby ponownie utworzyć ATP! Pozwalając na powrót ADP do ATP, kreatyna zwiększy Twoje pokłady ATP, co pozwoli Ci trenować dłużej i ciężej.

TOP 10 "KREATYNA"

Produkty najczesciej wybierane przez naszych klientow.

No products

To be determined Dostawa
0,00 zł Razem

Realizuj zamówienie